Service client

My order

  • How are the plants packaged?

    Our 16 years of experience have allowed us to find the most appropriate way to ship plants. This guarantees you optimal and high-quality delivery of your plants.

    - All our plants are first collected from our nursery, inspected, thoroughly watered, and labelled.

    - The plants are then carefully packaged according to their specifications. They are then placed in a securely held cardboard box and wedged at each end with a stake.

    - The box is then filled with natural, water-biodegradable corks, ensuring perfect consolidation and immobility of the contents.

    - This ensures each package is sufficiently reinforced to withstand transport, ensuring optimal quality upon unpacking.

  • Is delivery free from a certain amount?

    We are pleased to offer free delivery to Belgium, France, Germany, the Netherlands and the Grand Duchy of Luxembourg for any order over €95.

    Shipping fees will be automatically deducted as soon as your purchase reaches €95 (excluding shipping costs).

    For more information, click here!

  • When do you ship the orders?

    As soon as we receive your order, it is processed to be delivered to you as quickly as possible.

    Under normal circumstances, all orders placed from Monday after 6:00 PM to Saturday before 12:00 PM are shipped the following Monday.

    Orders placed from Saturday after 12:00 PM to Monday 6:00 PM are shipped on Tuesday.

  • How and how long do the plants travel to reach me?

    Depending on the selected carrier and the destination country, delivery times may vary:

    • Less than 24 to 48 hours for Belgium.
    • 2 to 3 days for France, Germany, the Grand Duchy of Luxembourg, and the Netherlands.
    • And 3 to 6 days for all other EU countries.
  • Is it possible to choose the delivery week?

    We can postpone the shipment of your order by up to 3 to 4 weeks. Simply leave a message in the comment section during checkout.

    Please note: only paid orders are taken into account.

  • How do I know when my order will be delivered?

    Once your order is completed, you can check the estimated shipping and delivery date in your customer account.

    On the shipping day, you will also receive an email with your parcel's tracking number, allowing you to follow the delivery step by step. The estimated dates shown in your account are generally reliable.

  • Puis-je faire livrer ma commande chez une autre personne ou lieu ?

    Oui, vous avez la possibilité d’introduire une adresse de livraison différente lors du processus d’achat, dans ce cas n’oubliez, pas d’avertir la personne qui va réceptionner le colis…

  • Comment puis-je suivre ma commande ?

    À partir de votre compte client vous pouvez suivre les étapes d’évolution de votre commande, il s’agit de 4 étapes, vous recevez un email à chaque étape :

    - Commande reçue

    - Paiement reçu

    - En cours de préparation

    - Colis expédié

    Dans le dernier message « colis expédié » vous recevez le n° de suivi de votre colis.

  • Je désire ajouter un article à ma commande.

    C’est possible tant que le colis n’est pas fermé et que vous n’avez pas reçu le message de suivi « en cours de préparation ».

    Dans ce cas, envoyez-nous un simple email et nous vous enverrons un code qui annulera les frais d’expédition de votre seconde commande, nous ajouterons celle-ci à votre colis initial.

  • Est-il possible de me faire parvenir un catalogue papier ?

    Nous n'éditons pas de catalogue papier, mais cela est en projet.

Payment

  • Quels modes de paiement proposez-vous ?

    Nous utilisons la solution 100% sécurisée de MultiSafepay, la majorité des cartes spécifiques à chaque pays sont acceptées.

    Le versement bancaire est également possible, dans ce cas vous recevez automatiquement nos coordonnées bancaires par E-mail avec la confirmation de votre commande.

    Cliquez ici pour plus d'informations.

  • Acceptez-vous les paiements par chèque ?

    Malheureusement nous n’acceptons pas les chèques, car le coût pratiqué par les banques belges pour leur encaissement est relativement élevé.

Shipping